UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE
ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION
Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.
Djeca
DJECA I TV REKLAME
- Detalji
- Objavljeno Subota, 10 Studeni 2007 03:05
- Hitovi: 9254
Dominacija marketinga u Americi i u svijetu dovela je do lošeg odnosa prema prehrambenim navikama.
DJECA I TV REKLAME
DJECA ZBOG TV-REKLAMA KONZUMIRAJU VIŠE NEZDRAVE HRANE
Dominacija marketinga u Americi i u svijetu dovela je do lošeg odnosa prema prehrambenim navikama.
TV-reklame potiču djecu na konzumiranje kaloričnije hrane i pića, poput raznih slatkiša i zašećerenih gaziranih pića, stoji u izvješću Medicinskog instituta Američke akademije znanosti čiji su znanstvenici proveli istraživanje o toj temi, prenosi AP.
"Dominantna tendencija današnjeg marketinga u Americi, ali i u svijetu, kada je riječ o prehrambenim proizvodima i gaziranim pićima je dugoročno dovesti u opasnost zdravlja naše djece", sa žaljenjem je ustvrdio voditelj liječničkog tima koji je proveo istraživanje dr. Michael McGinnis.
"Otprije je poznato i neprestano se ponavlja da bi američka djeca i mladi trebali usvojiti zdrave prehrambene navike koji će kod njih onemogućiti prerani razvoj nekih kroničnih bolesti, primjerice dijabetesa. Svi znamo da treba jesti manje kaloričnu hranu kao što su čokoladice, piti što manje zašećerenih gaziranih pića i jesti što manje obroka u restoranima brze hrane", dodaje McGinnis te upozorava da su upravo ti proizvodi najzastupljeniji u tv-reklamama, a poznato je da one imaju ogroman utjecaj na djecu i mlade, prenosi Reuters.
U posljednjih 40 godina u SAD-u se broj debele djece i adolescenata (od 6 do 19 godina) utrostručio. Samo u prošloj godini određene su tvrtke prehrambenih proizvoda potrošile 10 milijardi dolara na reklamiranje najnovijih gaziranih pića, čokoladica i obroka namijenjenih ciljanom dijelu publike - mladima i adolescentima. Četiri od deset reklamiranih proizvoda djeca u SAD-u mogu kupiti bez prisutnosti roditelja.
Demokratski senator iz Iowe Tom Harkin, koji je potaknuo pokretanje ovog istraživanja, rekao je kako ga zaključci izvješća Instituta nisu nimalo iznenadili. "Svi rado zamišljamo da ljudi koji rade na takvim reklamama obožavaju djecu, no jasno nam je da iza svega stoji profit i da je riječ o pukom manipuliranju onima na koje smo najosjetljiviji i onima koji su najmanje zaštićeni - našom djecom".
Izvor: VIP portal, Četvrtak, 08 Prosinac 2005 Piše: Toni Grossi
VREĆICA ČIPSA = 12,5 ŽLIČICA ULJA
Znanstvenici iz Britanske zaklade za zaštitu srca (BHF) izračunali su da osobe koje konzumiraju jednu vrećicu čipsa dnevno u kojoj se nalazi 35g čipsa, u organizam godišnje unesu 5 litara ulja. Britanci na primjer svake 3 minute pojedu tonu čipsa, pa se ubrajaju u najbrojnije konzumente čipsa. Kao usporedba može poslužiti činjenica da Britanci svakih 14 sati napune jedan olimpijski bazen uljem iz čipsa. Znanstvenici su također ustvrdili da svako 5. dijete koje je sudjelovalo u istraživanju čips jede 2x dnevno, a neki i češće što je ozbiljna prijetnja njihovom zdravlju. To je jedan od bitinijh razloga kampanje koju će provesti BHF, pa već rade na izradi plakata s fotografijom na kojoj će biti prikazana djevojčica koja ispija bocu ulja, a ispod fotografije će pisati :"Ono što je ušlo u čips, ući će i u tvoj organizam". Tijekom 2005. u Velikoj Britaniji je prodano oko 268.000 tisuća tona čipsa, u odnosu na 12 posto manje tijekom 2002.