Sedam najvećih lanaca coffee-shopova u Engleskoj planira smanjiti kalorije svojim proizvodima. Dio je ovo vladinog programa za sprečavanje gojaznosti populacije, budući da će, prema trenutnim prehrambenim navikama Engleza, do 2050. godine svaki drugi biti pretio, uključujući i djecu.
Restorani brze prehrane, i njihove 'laganije verzije' u obliku coffee-shopova pokrivaju 25 posto prehrane prosječnog stanovnika Velike Britanije. Ali u toj četvrtini krije se visoka količina soli i zasićenih masti koje dovode do problema s težinom i krvožilnim sustavom. Želeći spriječiti te probleme, coffee-shopovi su uveli niz promjena u svojoj ponudi.
Tako je Starbucks, jedan od najpoznatijih svjetskih brandova, odlučio smanjiti kalorijsku vrijednost u deset svojih najprodavanijih proizvoda. Njihovi konkrenti Costa Coffee uskoro će nuditi samo hranu preporučenu od britanske agencije za kvalitetu hrane (FSA), a Greggs coffee-shop u potpunosti će izbaciti hidrogeniranu masnoću te umjetne boje i sladila iz svojih pita, dok će Pret a Manger na svakom svojem proizvodu prikazivati njegovu kalorijsku vrijednost.
Tim Smith, voditelj agencije FSA, iskazao je zadovoljstvo učinjenim koracima. Tvrdi da ljubitelji coffee-shopova, koji mahom nude sendviče i pite, ne moraju strahovati da će njihove omiljene poslastice promijeniti okus.
'Sendvič od slanine, salate i rajčice i dalje će imati isti okus, ali će u sebi imati kruh s manje soli. Majoneza i slanina isto će tako imati manje masti u sebi, tako da će prave promjene zapravo biti više u poslovnim sferama tvrtki, a ne pred tanjurom njihovih korisnika.'
Večernji list 09.03.09.