Djeca

Reklame potiču debljanje djece

  • Ispis

Novo istraživanje pokazalo je da djeca koja gledaju reklame za nezdravu hranu na televiziji puno češće posežu za hranom bogatom mastima i šećerima. 

U istraživanju koje su proveli istraživači sa Sveučilišta u Liverpoolu sudjelovalo je 281 dijete u dobi od šest do 13 godina, a svrha istraživanja bila je ispitati prehrambene navike djece. 

Mladićima i djevojkama koji su sudjelovali u istraživanju na početku istraživanja, te dva tjedna nakon toga, prikazan je popularan crtić, kojem je prethodilo prikazivanje reklama u trajanju od pet minuta.

Reklame su se sastojale od dva bloka, jednog posvećenom igračkama a drugog posvećenog prehrambenim proizvodima. Nakon toga djeca su dobila popis različite hrane na kojem su trebali izabrati hranu koju bi željeli konzumirati. Istraživanje je pokazalo da su djeca češće izabrala nezdravu hranu nakon što su gledala reklamu za tu istu hranu, a nakon koje je uslijedila reklama za igračke. 

Emma Boyland, voditeljica ovog istraživanja rezultati kojeg su objavljeni u stručnom medicinskom časopisu „Pediatrics“, rekla je: „Naše istraživanje pokazalo je da postoje globalne veze između oglašavanja, prehrambenih navika i konzumacije hrane.“ .

Dr. Boylnd istakla je kako bi se trebale zabraniti reklame nezdravih prehrambenih proizvoda, poput hrane bogate mastima, šećerima ili soli, u vrijeme dok djeca gledaju televiziju. 

Podaci u Engleskoj govore da 31% dječaka i djevojčica u dobi od dvije do 15 godina ima višak kilograma, dok procjene za Hrvatsku govore da je kod nas svako sedmo dijete pretilo. 

Lovro Lamot, dr. med. 

Objavljeno portal Moj doktor 

http://www.mojdoktor.hr/Default.aspx?page=43&article=5508&kw=reklame_poticu_debljanje_djece